Fontos, hogy ne csak tanulgasd a nyelvet, hanem az olasz nyelvtanulás során megértsd az összefüggéseket, a nyelv logikáját, ezáltal magabiztos nyelvtudással rendelkezz, a lehető legrövidebb időn belül sajátítsd el a szavakat, kifejezéseket, az olasz nyelvtant és a beszélt olasz nyelvet.
Mind a magánórákon, mint a csoportos órák során érdemes az alapoktól indulni.
A nyelvtanulást az építkezéshez szoktam hasonlítani, megfelelő és erős alapzat nélkül kártyavárként dől össze az épület, és sajnos a nyelvtanulás során is ez történik.
Az olasz nyelv egészen más logikára épül, mint a magyar, vagy akár az angol.
Sokan alig fognak bele az olasztanulásba, máris feladják, mert túl bonyolultnak tartják a nyelvtant.
Ahogy említettem, a nyelvtanulás is olyan, mint az építkezés. Hiába tesszük egymás mellé, vagy akár egymásra a téglákat, ha nincs, ami összetartsa ezeket, az első erősebb széllökés a földdel teszi egyenlévő az így épített falat.
A nyelvtanulásnál is ez a helyzet, hiába tudunk temérdek szót, a nyelvtan nélkül a szavak egymás hegyén hátán csak szavak maradnak.
Ahhoz, hogy helyes, szabatos és értelmes mondatokat alkossunk, szükségünk van a “habarcsra”, azaz a nyelvtanra is.
A mottóm az, hogy ahhoz, hogy helyesen beszéljünk egy idegen nyelvet, szükségünk van a megfelelő szókincsre, a helyes nyelvtanra, valamint a megtanultak begyakorlására írásban és szóban egyaránt.
Az ugyanis kevés, hogy elméletben megtanuljuk a nyelvtani szabályokat, ha a gyakorlatban mégsem merünk vagy tudunk megszólalni.
Az általam kidolgozott, jobb agyféltekés nyelvtanulási módszerrel azután, hogy megtanultunk egy új nyelvtani témakört, amit 100%-osan körbejárunk (tehát bővítjük a mondatokat a módbeli segédigékkel; visszaható, részes, tárgyas, kombinált névmásokkal valamint a részelővel), azonnal be is építjük a gyakorlatba, amit rengeteg gyakorlással, sok-sok írásbeli házi feladattal és beszéd központú órákkal érünk el.
Aki beszélni-beszélgetni tud, idegen nyelven meg tudja fogalmazni – akár redukálva is – a saját gondolatait, az tud mindent. Célom, hogy ezt a szintet érje el minden tanítványom a lehető leghamarabb és a lehető leglogikusabb módszerek segítségével.
Nagyon fontos, hogy ne csak a szavakat tanuld, hanem tudd azokat mondatba is helyezni! 🙂
A nyelvtanulás alaptézise:
megfelelő és helyes nyelvtan + elegendő mennyiségű szó, kifejezés + gyakorlás írásban és szóban = stabil nyelvtudás.
A nyelvtanulásról a múlt év végén készült egy cikksorozatom, de mivel azóta nagyon sok új követővel gazdagodott az oldal, így egy gyors összefoglaló következik a témával kapcsolatban.
De nekem nincs nyelvérzékem!
Lehet, hogy így van; lehet, hogy nem a nyelvtanuláshoz van igazán affinitásod, de ha az anyanyelvedet valahogy megtanultad, akkor idegen nyelvet/nyelveket is meg tudsz tanulni – csak válaszd a számodra megfelelő nyelvet és tanulási módszereket.
Hogy hogyan tanulj?
5 banális, de hatékony tippem van, erre a linkre kattintva máris olvashatod.
Fontos, hogy megfelelő szókinccsel rendelkezz és a beszélgetés során ne kelljen a szavakat keresgélned!
A linkre kattintva, a felsorolt módszerek közül válaszd ki a számodra leginkább megfelelőket!
Azt mondod, hogy tanulod a szavakat, mégsem érted a szövegeket?
Az alábbi tippjeim vannak arra, hogy miért nem érted, és arra is, hogy hogyan változtass ezen.
A nyelvtanulás során nagyon fontos, hogy merj beszélni, merd a nyelvet bármilyen élethelyzetben használni.
Hogy ezt hogyan tudod a leghatékonyabban megtenni, íme néhány javaslat a beszédkészséged javítására.
A beszéd értése a nyelvtanulás egyik alappillére, ki ne hagyjátok!
A napokban hangzott az el egy zárt csoportban, hogy a hanganyagozással sokan egyáltalán nem foglalkoznak az órán, az legyen a diák házi feladata.
Erre csak ráncoltam a szemöldökömet, mi az, hogy nem gyakorlod a tanítványaiddal; mi az, hogy otthoni feldolgozást igényel?! És ha nem érti? Nem segítesz neki?
Nekem bevált módszerem, hogy az órák keretében gyakoroljuk a beszédértést, és bizonyos szint felett és / vagy könnyebb hanganyagok esetén a maradékot megkapják a tanítványaim önálló feldolgozásra.
Most lássuk, a nyelvtant hogy tudod a legegyszerűbben megtanulni!
Fontos megjegyeznem, hogy párhuzamosan kell(ene) tanulnod a nyelvtant és a szavakat, ezzel rengeteg időt és energiát meg tudsz spórolni.
Ritkán történik meg az, hogy mind az íráskészség, mind a beszédkészség egyszerre fejlődik.
Ez teljesen természetes folyamat, viszont fontosnak tartom, hogy amennyire lehet, közelítsd ezt a két készséget egymáshoz.
Hosszútávon nehéz helyzeted lesz, ha csak az egyikre koncentrálsz.
Végül pedig, hogy miből tanuljunk olaszul?
Egyszóval: mindenből és ragadj meg minden alkalmat, hogy tanulhasd, olvashasd, hallgathasd a nyelvet!
Ne ragadj le egy könyvnél és ha van rá lehetőséged, olyan nyelvtanártól tanulj, aki nem könyvből tanítja a nyelvet, hanem a valós életre oktat, akitől a tankönyv”szagon” túl felcsípheted a szlenget és a hétköznapi életben használt kifejezéseket, fordulatokat is.
Ha még szívesen olvasnál az olasz kultúráról, szokásokról, ételekről, városokról, érdekességekről, nyelvtanulásról, kérlek, hogy látogass el a blogomra.
Ha olaszul tanulsz és a nyelvtannal kapcsolatos ismereteidet bővítenéd, lapozz bele a könyvembe.
Ha olaszul vagy angolul tanulnál, ajánlom figyelmedbe magán- vagy csoportos óráimat.