Miért egy ágaskodó ló a Ferrari jelképe?

Valójában kevés márka büszkélkedhet olyan jól ismert és elterjedt logóval a kollektív tudatban, mint a Ferrari sárga háttérben ágaskodó, fekete lóval.

A maranellói Ferrari emblémájának a kialakulásához egy kifejezetten érdekes és kevésbé köztudott történet párosul. Óriásit téved az, aki úgy gondolja, hogy a logó Enzo Ferrari képzeletének a szüleménye lett volna.

Képek forrása: it.motor1

A cavallino emblémája valójában Francesco Baraccának köszönhető.
Ki is volt ő?
Az I. világháború egyik legendája és hőse jómódú, grófi családból származott. A Modenai Katonai Akadémia elvégzése után pilótaként szolgálta hazáját. Akkoriban még nem létezett a légierő, hanem az a lovas hadsereg részét képezte.
Baracca 63 bevetésen vett részt és 34 ellenséges repülőgépet tett ártalmatlanná.
Az 5. megsemmisített repülő után minden, immár ászpilótának megadatott az a lehetőség, hogy a pilótafülkéjére saját emblémát fessen fel.

Baracca, mint minden olasz férfi, rajongott édesanyjáért, ráadásul grafomán is volt, napi szinten írt levelet édesanyjának a háború alatt. Halála előtt 2 hónappal, 1918 áprilisában küldött egy levelet egy ikonikussá vált fényképpel, amin ő és a gépére festett ágaskodó lovacska látszik.
A legenda szerint a ló a Királyi Piemonte Lovasság emblémájából származik, az eredeti ezüstös-fehér lovat állítólag Baracca pirosra festette, hogy jól beazonosítható legyen a gépe. Mivel akkoriban még nem készültek színes fényképek, soha nem fogjuk megtudni, hogy igaz-e a történet ezen része.

5 évvel Baracca halála után, 1923-ban egy fiatal pilóta, aki nem volt más, mint Enzo Ferrari, megszerezte élete első győzelmét a ravennai Circuito del Savioban. A díjátadó ünnepségen ott állt a színpadon Baracca édesapja is.
Egy évvel később Baracca édesanyja is szemtanúja lehetett Enzo Ferrari tehetségének és győzelmének.

Nem sokkal ezután Enzo meglátogatta Baraccáékat a családi birtokon, ennek a baráti látogatásnak a során ajánlotta fel a grófnő Ferrarinak, hogy használja elhunyt fia emblémáját.

“Ferrari, metta il cavallino rampante del mio figliolo sulle sue automobili, Le porterà fortuna”, azaz Ferrari, tegye a fiam ágaskodó lovát az autóira, szerencsét fog hozni Önnek”.

Bár Enzo a Scuderia Ferrarit 1929-ben alapította, 2,5 éven keresztül nem használt semmilyen emblémát.
Majd az ágaskodó ló nem az istálló autóin, hanem a Ferrari motorkerékpárokon debütált 8 nappal megelőzve azt, hogy az autókra is rákerült volna.

Az embléma használatának egy olyan prózai oka volt, hogy így tudták megkülönböztetni az istálló autóit a versenyzésben részt vevő Alfa Romeóktól, amiken zöld négylevelű lóhere volt az embléma.
Akkoriban ugyanis a Ferrari az Alfa Romeo versenycsapata volt. A felek szakítása után egy záradék alapján Enzo 4 évig nem használhatta a logót és nem hívhatta a csapatát Ferrarinak.

9 évtizeddel az események után kijelenthetjük, nem volt rossz ómen egyik  jelképválasztás sem.
A Scuderia Ferrari a múlt hétvégén ünnepelte 1000. Forma-1-es futamát, stílszerűen Olaszországban.

Ha tetszett a bejegyzés és szerinted másoknak is érdekes lehet, köszönöm szépen, ha megosztod! 🙂

aviatorepilóta
carlingapilótafülke
assoász
abbattere un aereolelőni egy gépet
otteneremegszerezni
vittoriagyőzelem
cavallino rampanteágaskodó lovacska
cavallo
quadrifoglionégylevelű lóhere
scuderiaistálló

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top