skip to Main Content
info@olasznyelvtan.hu
Miért Egy ágaskodó Ló A Ferrari Jelképe?

Miért egy ágaskodó ló a Ferrari jelképe?

Valójában kevés márka büszkélkedhet olyan jól ismert és elterjedt logóval a kollektív tudatban, mint a Ferrari sárga háttérben ágaskodó, fekete lóval.

A maranellói Ferrari emblémájának a kialakulásához egy kifejezetten érdekes és kevésbé köztudott történet párosul. Óriásit téved az, aki úgy gondolja, hogy a logó Enzo Ferrari képzeletének a szüleménye lett volna.

Képek forrása: it.motor1

A cavallino emblémája valójában Francesco Baraccának köszönhető.
Ki is volt ő?
Az I. világháború egyik legendája és hőse jómódú, grófi családból származot. A Modenai Katonai Akadémia elvégzése után pilótaként szolgálta hazáját. Akkoriban még nem létezett a légierő, hanem az a lovas hadsereg részét képezte.
Baracca 63 bevetésen vett részt és 34 ellenséges repülőgépet tett ártalmatlanná.
Az 5. megsemmisített repülő után minden, immár ászpilótának megadatott az a lehetőség, hogy a pilótafülkéjére saját emblémát fessen fel.

Baracca, mint minden olasz férfi, rajongott édesanyjáért, ráadásul grafomán is volt, napi szinten írt levelet édesanyjának a háború alatt. Halála előtt 2 hónappal, 1918 áprilisában küldött egy levelet egy ikonikussá vált fényképpel, amin ő és a gépére festett ágaskodó lovacska látszik.
A legenda szerint a ló a Királyi Piemonte Lovasság emblémájából származik, az eredeti ezüstös-fehér lovat állítólag Baracca pirosra festette, hogy jól beazonosítható legyen a gépe. Mivel akkoriban még nem készültek színes fényképek, soha nem fogjuk megtudni, hogy igaz-e a történet ezen része.

5 évvel Baracca halála után, 1923-ban egy fiatal pilóta, aki nem volt más, mint Enzo Ferrari, megszerezte élete első győzelmét a ravennai Circuito del Savioban. A díjátadó ünnepségen ott állt a színpadon Baracca édesapja is.
Egy évvel később Baracca édesanyja is szemtanúja lehetett Enzo Ferrari tehetségének és győzelmének.

Nem sokkal ezután Enzo meglátogatta Baraccáékat a családi birtokon, ennek a baráti látogatásnak a során ajánlotta fel a grófnő Ferrarinak, hogy használja elhunyt fia emblémáját.

“Ferrari, metta il cavallino rampante del mio figliolo sulle sue automobili, Le porterà fortuna”, azaz Ferrari, tegye a fiam ágaskodó lovát az autóira, szerencsét fog hozni Önnek”.

Bár Enzo a Scuderia Ferrarit 1929-ben alapította, 2,5 éven keresztül nem használt semmilyen emblémát.
Majd az ágaskodó ló nem az istálló autóin, hanem a Ferrari motorkerékpárokon debütált 8 nappal megelőzve azt, hogy az autókra is rákerült volna.

Az embléma használatának egy olyan prózai oka volt, hogy így tudták megkülönböztetni az istálló autóit a versenyzésben részt vevő Alfa Romeóktól, amiken zöld négylevelű lóhere volt az embléma.
Akkoriban ugyanis a Ferrari az Alfa Romeo versenycsapata volt. A felek szakítása után egy záradék alapján Enzo 4 évig nem használhatta a logót és nem hívhatta a csapatát Ferrarinak.

9 évtizeddel az események után kijelenthetjük, nem volt rossz ómen egyik  jelképválasztás sem.
A Scuderia Ferrari a múlt hétvégén ünnepelte 1000. Forma-1-es futamát, stílszerűen Olaszországban.

Ha tetszett a bejegyzés és szerinted másoknak is érdekes lehet, köszönöm szépen, ha megosztod! 🙂

aviatorepilóta
carlingapilótafülke
assoász
abbattere un aereolelőni egy gépet
otteneremegszerezni
vittoriagyőzelem
cavallino rampanteágaskodó lovacska
cavallo
quadrifoglionégylevelű lóhere
scuderiaistálló

 

Back To Top