Valójában kevés márka büszkélkedhet olyan jól ismert és elterjedt logóval a kollektív tudatban, mint a Ferrari sárga háttérben ágaskodó, fekete lóval.
A maranellói Ferrari emblémájának a kialakulásához egy kifejezetten érdekes és kevésbé köztudott történet párosul. Óriásit téved az, aki úgy gondolja, hogy a logó Enzo Ferrari képzeletének a szüleménye lett volna.
Képek forrása: it.motor1
A cavallino emblémája valójában Francesco Baraccának köszönhető.
Ki is volt ő?
Az I. világháború egyik legendája és hőse jómódú, grófi családból származott. A Modenai Katonai Akadémia elvégzése után pilótaként szolgálta hazáját. Akkoriban még nem létezett a légierő, hanem az a lovas hadsereg részét képezte.
Baracca 63 bevetésen vett részt és 34 ellenséges repülőgépet tett ártalmatlanná.
Az 5. megsemmisített repülő után minden, immár ászpilótának megadatott az a lehetőség, hogy a pilótafülkéjére saját emblémát fessen fel.
Baracca, mint minden olasz férfi, rajongott édesanyjáért, ráadásul grafomán is volt, napi szinten írt levelet édesanyjának a háború alatt. Halála előtt 2 hónappal, 1918 áprilisában küldött egy levelet egy ikonikussá vált fényképpel, amin ő és a gépére festett ágaskodó lovacska látszik.
A legenda szerint a ló a Királyi Piemonte Lovasság emblémájából származik, az eredeti ezüstös-fehér lovat állítólag Baracca pirosra festette, hogy jól beazonosítható legyen a gépe. Mivel akkoriban még nem készültek színes fényképek, soha nem fogjuk megtudni, hogy igaz-e a történet ezen része.
5 évvel Baracca halála után, 1923-ban egy fiatal pilóta, aki nem volt más, mint Enzo Ferrari, megszerezte élete első győzelmét a ravennai Circuito del Savioban. A díjátadó ünnepségen ott állt a színpadon Baracca édesapja is.
Egy évvel később Baracca édesanyja is szemtanúja lehetett Enzo Ferrari tehetségének és győzelmének.
Nem sokkal ezután Enzo meglátogatta Baraccáékat a családi birtokon, ennek a baráti látogatásnak a során ajánlotta fel a grófnő Ferrarinak, hogy használja elhunyt fia emblémáját.
„Ferrari, metta il cavallino rampante del mio figliolo sulle sue automobili, Le porterà fortuna”, azaz Ferrari, tegye a fiam ágaskodó lovát az autóira, szerencsét fog hozni Önnek”.
Bár Enzo a Scuderia Ferrarit 1929-ben alapította, 2,5 éven keresztül nem használt semmilyen emblémát.
Majd az ágaskodó ló nem az istálló autóin, hanem a Ferrari motorkerékpárokon debütált 8 nappal megelőzve azt, hogy az autókra is rákerült volna.
Az embléma használatának egy olyan prózai oka volt, hogy így tudták megkülönböztetni az istálló autóit a versenyzésben részt vevő Alfa Romeóktól, amiken zöld négylevelű lóhere volt az embléma.
Akkoriban ugyanis a Ferrari az Alfa Romeo versenycsapata volt.
A felek szakítása után egy záradék alapján Enzo 4 évig nem használhatta a logót és nem hívhatta a csapatát Ferrarinak.
9 évtizeddel az események után kijelenthetjük, nem volt rossz ómen egyik jelképválasztás sem.
A Scuderia Ferrari a múlt hétvégén ünnepelte 1000. Forma-1-es futamát, stílszerűen Olaszországban.
Olaszul tudók és a nyelvet gyakorolni kívánók figyelmébe ajánlom az alábbi videót:
Ha tetszett a bejegyzés és szerinted másoknak is érdekes lehet, köszönöm szépen, ha megosztod! 🙂
aviatore | pilóta |
carlinga | pilótafülke |
asso | ász |
abbattere un aereo | lelőni egy gépet |
ottenere | megszerezni |
vittoria | győzelem |
cavallino rampante | ágaskodó lovacska |
cavallo | ló |
quadrifoglio | négylevelű lóhere |
scuderia | istálló |