Az Alfa Romeo egy elsősorban sportkocsik gyártásáról ismert olasz cég, amit 1910. június 24-én alapítottak Milánóban.
Az A.L.F.A. az „Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” mozaik szava.
1918-ban a nevét Alfa Romeóra változtatta, miután Nicola Romeo megszerezte a vállalat irányítását.
Az Alfa Romeo szimbóluma
Az embléma két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt ötvözete. A világoskék háttérű, a milánói Visconti családi emblémájában található kígyó ötlete az egyik fiatal tervezőé, aki a Piazza Castellón miközben a villamosra várt, a Filarete tornyon látható kígyót nézte.
A kígyót és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima öleli körbe ezen az ALFA és a Milano szavak olvashatók. Közöttük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval.
Az autók másik nagy jellegzetessége a pajzs az autók elején, ami 1910-től az összes típuson megtalálható.
A négylevelű lóhere 1923, azaz Ugo Sivocci halála óta díszíti a márka versenyautóit.
Az Alfa Romeo 1933 és 1986 között az Ipari Újjáépítési Intézethez tartozott, majd eladták a Fiat csoportnak, 2014-ben a Fiat Chrysler Automobiles, 2021-től pedig a Stellantis csoport márkája lett. Fennállása során a vállalat olyan közúti és koncepcióautókat hozott létre, amik az olasz autóipar tervezési történetét fémjelezték.
Technológiai szempontból az Alfa Romeo az autóiban debütált innovációknak köszönhetően a világ legkorszerűbb gyártói közé tartozik.
Az Alfa Romeo a személygépkocsikon kívül haszongépjárműveket, gördülőállományt, tömegközlekedési eszközöket, tengeri és repülési motorokat is gyártott.
A hetvenes évek elején, a gyártási kapacitás csúcsán a munkaerő közel 29.000 alkalmazottat tett ki, az akkori három gyártóüzemben: Portello, Arese és Pomigliano d’Arco.
A Biscione cég sikeresen vett részt különböző kategóriájú autóversenyeken. 1925-ben megnyerte a történelem első szervezett motorverseny-világbajnokságát, míg 1950-ben és 1951-ben megnyerte a Forma-1-es világbajnokság első két versenyét.
1975-ben és 1977-ben megnyerte a Sport Prototype Világbajnokságot.
A Scuderia Ferrari Alfa Romeo autóival debütált a versenyeken.
ALFA és az Alfa Romeo márka születése
A márka eredete a Società Italiana Automobili Darracq megalapításához kötődik, ami 1906. április 6-án született Nápolyban.
Ez a cég, ami a francia anyavállalat licence alapján gyártott néhány modellt, 1906 végén Milánóba költözött, amikor Portello környékén gyárat építettek.
Ekkoriban az eladások nem bizonyultak elegendőnek a termelési tevékenység fennmaradásához.1909 végén a céget felszámolás alá helyezték, és 1910. június 24-én lombard vállalkozók egy csoportja vette át, amikor a cég nevét ALFA-ra változtatták.
Kép forrása: wikipedia
1910-ben piacra dobták az első autómodellt, az ALFA 24 HP-t. A Giuseppe Merosi által tervezett 24 HP nagyon sikeres volt, és más modellek követték.
Mielőtt Olaszország belépett az első világháborúba, az ALFA eladásai fokozatosan növekedtek, az 1911-es 80 példányról 1914-ben 272-re nőtt,
Olaszország háborúba lépésével (1915) az autógyártó válságba került, mivel hiányoztak a háborús termelésre való átálláshoz szükséges erőforrások.
A tulajdonosok ezért úgy döntöttek, hogy eladják az ALFA-t a Banca Italiana di Scontónak.
1915. augusztus 4-én Nicola Romeo lett a portellói gyár igazgatója, a gyár ekkoriban lőszerek, repülőgép-hajtóművek és bányászati felszerelések gyártására koncentrált. Miután a háború véget ért, Romeo visszatért az autógyártáshoz, és megváltoztatta a cég nevét Alfa Romeóra.
Az Alfa Romeo hivatalos születésnapja 1918. február 3.
Hamarosan érkezik a bejegyzés 2. része.
Addig is olaszul már beszélők vagy a nyelvet gyakorolni kívánók figyelmébe ajánlom az alábbi, olasz nyelvű, nem rövid, de nagyon érdekes videót:
Ha tetszett a bejegyzés és szerinted másoknak is érdekes lehet, köszönöm szépen, ha megosztod!
mito | mítosz |
azienda | cég |
fondare | alapítani |
marchio | márka |
innovazione | innováció |
azione | részvény |
origine | eredet |
vendita | eladás |
successo | siker |
quadrifoglio | négylevelű lóhere |