engine-7275399_1280

Az Alfa Romeo 114 éves mítosza, 1. rész

Az Alfa Romeo egy elsősorban sportkocsik gyártásáról ismert olasz cég, amit 1910. június 24-én alapítottak Milánóban.
Az  A.L.F.A. az „Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” mozaik szava.
1918-ban a nevét Alfa Romeóra változtatta, miután Nicola Romeo megszerezte a vállalat irányítását.

Automobile, Alfa Romeo, Griglia, Logo

Az Alfa Romeo szimbóluma

Az embléma két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt ötvözete. A világoskék háttérű, a milánói Visconti családi emblémájában található kígyó ötlete az egyik fiatal tervezőé, aki a Piazza Castellón miközben a villamosra várt, a Filarete tornyon látható kígyót nézte.
A kígyót és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima öleli körbe ezen az ALFA  és a Milano szavak olvashatók. Közöttük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval.

Az autók másik nagy jellegzetessége a pajzs az autók elején, ami 1910-től az összes típuson megtalálható.

A négylevelű lóhere 1923, azaz Ugo Sivocci halála óta díszíti a márka versenyautóit.

Alfa Romeo Alfasud, Auto, Veicolo

Az Alfa Romeo 1933 és 1986 között az Ipari Újjáépítési Intézethez tartozott, majd eladták a Fiat csoportnak, 2014-ben a Fiat Chrysler Automobiles, 2021-től pedig a Stellantis csoport márkája lett. Fennállása során a vállalat olyan közúti és koncepcióautókat hozott létre, amik az olasz autóipar tervezési történetét fémjelezték.
Technológiai szempontból az Alfa Romeo az autóiban debütált innovációknak köszönhetően a világ legkorszerűbb gyártói közé tartozik.

Alfa Romeo, Auto, Antiquariato

Az Alfa Romeo a személygépkocsikon kívül haszongépjárműveket, gördülőállományt, tömegközlekedési eszközöket, tengeri és repülési motorokat is gyártott.
A hetvenes évek elején, a gyártási kapacitás csúcsán a munkaerő közel 29.000 alkalmazottat tett ki, az akkori három gyártóüzemben: Portello, Arese és Pomigliano d’Arco.

A Biscione cég sikeresen vett részt különböző kategóriájú autóversenyeken. 1925-ben megnyerte a történelem első szervezett motorverseny-világbajnokságát, míg 1950-ben és 1951-ben megnyerte a Forma-1-es világbajnokság első két versenyét.
1975-ben és 1977-ben megnyerte a Sport Prototype Világbajnokságot.
A Scuderia Ferrari Alfa Romeo autóival debütált a versenyeken.

Alfa Romeo Giulietta, Ragno, Auto

ALFA és az Alfa Romeo márka születése

A márka eredete a Società Italiana Automobili Darracq megalapításához kötődik, ami 1906. április 6-án született Nápolyban.
Ez a cég, ami a francia anyavállalat licence alapján gyártott néhány modellt, 1906 végén Milánóba költözött, amikor Portello környékén gyárat építettek.
Ekkoriban az eladások nem bizonyultak elegendőnek a termelési tevékenység fennmaradásához.1909 végén a céget felszámolás alá helyezték, és 1910. június 24-én lombard vállalkozók egy csoportja vette át, amikor a cég nevét ALFA-ra változtatták.

undefined
Kép forrása: wikipedia 

1910-ben piacra dobták az első autómodellt, az ALFA 24 HP-t. A Giuseppe Merosi által tervezett 24 HP nagyon sikeres volt, és más modellek követték.
Mielőtt Olaszország belépett az első világháborúba, az ALFA eladásai fokozatosan növekedtek, az 1911-es 80 példányról 1914-ben 272-re nőtt,
Olaszország háborúba lépésével (1915) az autógyártó válságba került, mivel hiányoztak a háborús termelésre való átálláshoz szükséges erőforrások.

Alfa Romeo 12C, Bergamo, Classico, Auto

A tulajdonosok ezért úgy döntöttek, hogy eladják az ALFA-t a Banca Italiana di Scontónak.
1915. augusztus 4-én Nicola Romeo lett a portellói gyár igazgatója, a gyár ekkoriban lőszerek, repülőgép-hajtóművek és bányászati felszerelések gyártására koncentrált. Miután a háború véget ért, Romeo visszatért az autógyártáshoz, és megváltoztatta a cég nevét Alfa Romeóra.
Az Alfa Romeo hivatalos születésnapja 1918. február 3.

Hamarosan érkezik a bejegyzés 2. része.

Addig is olaszul már beszélők vagy a nyelvet gyakorolni kívánók figyelmébe ajánlom az alábbi, olasz nyelvű, nem rövid, de nagyon érdekes videót:

Ha tetszett a bejegyzés és szerinted másoknak is érdekes lehet, köszönöm szépen, ha megosztod!

mito mítosz
azienda cég
fondare alapítani
marchio márka
innovazione innováció
azione részvény
origine eredet
vendita eladás
successo siker
quadrifoglio négylevelű lóhere

 

Facebook
Twitter
LinkedIn